BlockFi a lansat BlockFi Prime pe măsură ce mai mulți investitori instituționali arată un interes pentru cripto.
Creditorul criptomonedelor BlockFi a declarat joi că lansează BlockFi Prime, o platformă de tranzacționare pentru investitori instituționali și clienți, care va avea o valoare netă ridicată.
Serviciul, care va include cotații în timp real și decontări întârziate 24 de ore, va fi disponibil administratorilor de active, birourilor de familie, persoanelor ce dispun de o valoare netă ridicată, fondurilor speculative, firmelor de capital privat și entităților corporative. Compania se așteaptă să adauge la servicii „în lunile următoare” capacități de tranzacționare a marjelor, împrumuturi automatizate de marjă și instrumente derivate, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
Mișcarea vine după interesul crescut al piețelor criptografice de la investitorii instituționali, datând din anul trecut. BlockFi se alătură concurenților Coinbase, Genesis Trading și altora, în oferirea unui serviciu „Prime”. (Genesis este deținut de părintele CoinDesk DCG.)
„Clienții noștri ne-au cerut acest lucru și motivul pentru care se întreabă aceste lucruri este din cauză că avem în esență cel mai mare bilanț între noua “rasă” de firme de finanțare digitală”, a declarat David Olsson, vicepreședinte și șef global de distribuție instituțională la BlockFi, potrivit Bloomberg. „Modul în care am înființat afacerea din prima zi, mai mult decât oricare dintre noile fintech-uri digitale de acolo arată că am apărut pentru a deservi instituțiile.”
Cu doar câteva zile în urmă, BlockFi ar fi fost avut discuții cu privire la strângerea a „câteva sute de milioane de dolari la o evaluare de aproape 5 miliarde de dolari”, potrivit unui raport din The Information. Compania a strâns o serie D de 350 de milioane de dolari la o evaluare de 3 miliarde de dolari în martie.
Plățile promoționale blocate ale BlockFi au continuat până în aprilie, ceea ce a adăugat mai multă confuzie pentru utilizatori
Depozitele “defecte” i-au lăsat pe utilizatori derutați și frustrați.
Luna trecută, rezidentul din Laguna Beach, Benjamin Levine de 34 de ani s-a conectat la contul său BlockFi și a observat brusc neașteptata sumă de 329 BTC ( +0.44%) în valoare de peste 16 milioane de dolari în acel moment.
„Evident, am deschis ochii destul de larg când am văzut asta”, a spus Levine.
El și soția lui conduceau și el s-a oprit pe marginea drumului. „A spus că am primit o plată bonus pentru luna aprilie ca parte a unei plăți promoționale”, a spus Levine. „Și este de 329 bitcoin. Îmi amintesc că i-am spus: „Dang! Tocmai am câștigat o promoție! ’”
În ciuda sumei foarte mari, Levine nu și-a pus la îndoială norocul. Depozitul a fost clar etichetat ca o promoție, lucru pe care l-a verificat de mai multe ori.
Plata in bitcoin a lui Levine a fost, de fapt, o greșeală costisitoare a companiei de împrumuturi criptate BlockFi, care încă încearcă să recupereze bitcoin și alte criptomonede pe care le-a depus incorect în conturile utilizatorilor ca parte a unei runde greșite de plăți promoționale.
Promoția a favut ca rol stimularea utilizatorilor de a tranzacționa la nivel mare, recompensându-i cu dolarul Gemeni (GUSD). Cu toate acestea, în unele cazuri, plățile au fost acordate în BTC, uneori în valoare de milioane de dolari. Această confuzie pare să fi fost un factor de bază în unele, deși nu în toate, depozitele eronate.
Drama care a urmat ilustrează o tensiune între platformele centralizate. Una dintre inovațiile cheie din spatele bitcoin este că tranzacțiile nu ar trebui să fie reversibile. Dar platformele centralizate precum BlockFi par destul de dispuse să încerce această variantă.
CoinDesk a vorbit cu trei utilizatori diferiți, care, printre zecile care au apărut de atunci pe rețelele de socializare și panourile de discuții, au primit în mod greșit recompense BTC. Au reușit să mute cu succes o parte din bitcoin de pe platforma BlockFi, dar și-au exprimat confuzia și frustrarea față de lipsa comunicării de la BlockFi până la câteva zile după depuneri și incertitudinea cu privire la ceea ce s-ar putea întâmpla în continuare. În toate cele trei cazuri, BlockFi a încercat să recupereze banii după ce au fost trimiși.
Portița de ieșire din eroarea promoțională BlockFi
Pe 14 mai, BlockFi a trimis pe Twitter o scurtă declarație în care a afirmat că există probleme cu o promoție de tranzacționare din martie, iar unora dintre participanți li s-ar putea acorda bonusuri incorecte.
După ce CoinDesk a raportat pe 18 mai că utilizatorii au reușit să mute unele dintre acele premii BTC de pe platformă și, prin urmare, dincolo de controlul BlockFi, acesta a emis o declarație pe 19 mai, extinzând problema. Acesta a confirmat rapoartele CoinDesk, trimitând pe Twitter că „un caz mic de aproximativ 100 de clienți a putut să acceseze depozitele eronate și să retragă fonduri de pe platformă pe 17 mai”.
Vorbind la Consensus, CEO-ul BlockFi, Zac Prince, a minimizat problema.
„Nu cred că este un subiect prea mare”, a spus el. „Am procesat plata promoțională și a apărut o eroare pe care am procesat-o în bitcoin în loc de dolari. Cred că lucrurile au cam creat confuzii online pentru că au existat unii utilizatori care, timp de o oră, au avut 700 de bitcoin în contul lor BlockFi. Acest aspect a fost foarte repede schimbat și corectat. ”
Prince a adăugat că un derivat al acelei erori le-a permis utilizatorilor să retragă o parte din acel BTC.
„Impactul net asupra BlockFi’s a fost de sub 100 de clienți care au fost efectiv afectați de acest lucru și mai puțin de 10 milioane USD în valoare totală”, a spus el.
Când CoinDesk i-a trimis prin e-mail lui Prince să discute eroarea în detaliu, inclusiv modul în care s-ar fi putut întâmpla, el a răspuns cu un link către declarația tweeted a BlockFi.
Declarațiile BlockFi arată că nu doar participanții la promoția din martie au fost afectați, ci o varietate de promoții. Levine, de exemplu, a declarat că a primit un depozit BTC vineri, 14 mai, în valoare de aproximativ 16 milioane de dolari la acea vreme, etichetat ca o promoție din aprilie. CoinDesk a examinat documentația depozitului.
Mai mulți utilizatori au reușit să mute Bitcoin de pe platformă, cu unele sume în valoare de sute de mii de dolari. Între timp, BlockFi a contactat utilizatorii care au încercat să retragă fonduri de pe platformă și au trimis amenințări legale.
Consecințe neintenționate
Levine a spus că a încercat să descarce BTC în aceeași zi de vineri pentru a-l folosi pentru a miza pentru o companie la care se gândea să facă o înțelegere de luni de zile. El a vrut să se miște rapid, în timp ce crypto se confruntă cu o perioadă de volatilitate iar în timp recompensa sa bitcoin scădea în valoare.
După inițierea mai multor tranzacții, el a reușit să mute 4 BTC de pe platformă, înainte ca BlockFi să inverseze depozitul luni. Levine a spus că nu a auzit nimic de la BlockFi în timp ce aranja detaliile înțelegerii până duminică, moment în care a semnat un contract.
Acum, după conversații repetate cu BlockFi, inclusiv un apel telefonic în care Levine pretinde că cofondatorul BlockFi, Flori Marquez, a amenințat că va implica FBI-ul, Levine se află într-o poziție dificilă. El este responsabil pentru afacerea pe care a încheiat-o, deoarece a luat depozitul inițial al BlockFi la valoarea nominală. El ar putea chiar să se confrunte cu milioane de dolari ca potențiale datorii.
Când CoinDesk i-a trimis prin e-mail lui Prince să întrebe despre acuzațiile lui Marquez, el a răspuns cu un link către declarația pe Twitter a lui BlockFi.
Marcaje conflictuale temporale
Un alt utilizator care a vorbit cu CoinDesk a spus că a fost șocat când a primit plata promoțională din luna martie și a crezut că a câștigat ceva. Utilizatorul (care a cerut anonimatul de teama represaliilor) a spus că „așa cum ar face orice bun entuziast cripto, am transferat fondurile imediat în portofelul meu de depozitare la rece”.
CoinDesk a analizat capturile de ecran ale acestor tranzacții.
Aproximativ 90 de minute mai târziu, utilizatorul a observat că BlockFi a inițiat o inversare a tranzacției, astfel încât utilizatorul a presupus că nu există nicio modalitate prin care retragerea va continua, având în vedere cât durează în general retragerile de la BlockFi. În acest moment, încă nu a existat nici un anunț de la BlockFi despre erori.