CEO în cadrul Huawei face apel la statul chinez în vederea dezvoltării unei criptomonede care să poată rivaliza cu Libra celor de la Facebook

CEO în cadrul Huawei face apel la statul chinez în vederea dezvoltării unei criptomonede care să poată rivaliza cu Libra celor de la Facebook

Gigantul din industria telecomunicațiilor, Huawei, a anunțat recent că acesta este momentul oportun pentru guvernul chinez să contracareze eforturile celor de la Facebook, lansând o criptomonedă națională menită să rivalizeze cu Libra.

În cadrul unui interviu acordat publicației italiene, L’economia, Ren Zhengfei – CEO în cadrul Huawei, a declarat că statul chinez deține puterea de a contracara demersul celor de la Facebook. Ren a fost întrebat ce poate spune cu privire la poziția puternică deținută de către SUA și mai ales la criptomoneda Libra.

Ren a răspuns:

„Chiar și China poate lansa astfel de monede, de ce să așteptăm apariția Libra? Puterea unui stat este mai mare decât cea a unei companii ce activează în mediul online.”

Ren nu a afirmat însă că intenționează o abordare strict competitivă cu cei de la Facebook, deși efectele acesteui proiect s-au făcut deja resimțite în zona blockchain – aceasta incluzând asocierea cu consorțiul Hyperledger și lansarea unui serviciu de tip blockchain-backed cloud – și a punctat faptul că se dorește dezvoltarea de tehnologie blockchain cu ajutorul statului chinez.

În luna mai Banca Populară Chineză a angajat experți în domeniul blockchain cu scopul de a mări rețeua de distribuție privind investițiile realizate, destinată unei game largi de tranzacții, conform declarațiilor făcute de bancă.

Adițional, câțiva reprezentanți ai băncii au afirmat că utilizarea criptomonedei Libra ar putea impacta economia națională, Wang Xin, șeful departamentului de cercetare susținând faptul că această competiție ar putea avea ca urmare lansarea unei criptomonede chineze.

La câteva săptămâni de la lansarea anunțului privind criptomoneda Libra numărul de căutări efectuate în cadrul rețelei sociale, Weibo, a crescut fulgerător, acesta în ciuda faptului că accesul la rețeaua de socializare Facebook a fost interzis în China încă din anul 2009.