CFD-urile sunt instrumente complexe și implică un risc ridicat de a pierde bani rapid ca urmare a efectului de levier. 67% dintre conturile investitorilor persoane fizice pierd bani atunci când tranzacționează cu CFD-uri prin intermediul acestui furnizor. Îți recomandăm să te asiguri că înțelegi cum funcționează CFD-urile și că îți poți asuma riscul ridicat de a pierde bani.

FinTok și “Finfluencers” sunt în plină ascensiune: 3 lucruri pentru a le evalua sfaturile

FinTok și “Finfluencers” sunt în plină ascensiune: 3 lucruri pentru a le evalua sfaturile

Queenie Tan este plină de sfaturi financiare. Fie că este vorba de idei ieftine pentru întâlniri, cumpărarea de mobilier, economisirea primilor 100.000 USD, efectuarea declarației fiscale sau investiția în Dogecoin, nu pare să existe niciun subiect pe care femeia din Sydney, în vârstă de 24 de ani, să nu îl poată aborda cu încredere.

Postările și videoclipurile ei au câștigat 15.000 de adepți pe Instagram și 42.000 de adepți pe TikTok. Explicatorul ei cu privire la regulile fiscale australiene pentru câștigurile de capital în criptomonede a fost vizualizat de peste 360.000 de ori. Sfaturile ei pentru primii cumpărători de case de peste 400.000 de ori. Ambele videoclipuri durează mai puțin de un minut.

Calificările Queenie ca expert financiar sunt slabe. A lucrat ca manager de marketing. Ea spune că a acumulat aproape 350.000 AUD în active în cinci ani. Acest lucru, alături de a fi fotogenic și vioi, este mai mult decât suficient pentru a se alătura rândurilor crescânde de „finfluencers” – creatorii de conținut social media care își construiesc audiența prin acordarea de sfaturi financiare.

A deveni finfluencer poate fi extrem de profitabil. Pe TikTok hashtagul #FinTok a fost vizualizat de peste 340 de ori. Printre elitele de top FinTok se află californianul Stephen Chen, un fost profesor de matematică devenit „antrenor al libertății financiare”, cu aproape 780.000 de adepți. O alta este Sara Rosalia, o adolescentă canadiană care, ca „Sara Finance”, a atras peste 670.000 de adepți.

Influencerii aspiranți găsesc, de asemenea, content-ul financiar o formulă de succes pe Youtube, Twitter și Reddit.

Dar, oricât de profitabilă ar fi această tendință pentru cei care ajung în vârful arborelui banilor finfluencer, câștigurile pentru adepți sunt mult mai puțin sigure. Este vestul sălbatic al informațiilor financiare, cu câteva dintre controalele și soldurile care reglementează alte domenii ale consultanței financiare.

Conducând frenezii comerciale

Platforma Crypto Paxful a analizat 1.212 videoclipuri dintr-un eșantion de 50 de conturi populare TikTok axate pe finanțe în 2020. A evaluat 14% dintre acestea ca fiind înșelătoare. Aceasta au inclus, fără divulgări sau renunțări, încurajarea utilizatorilor să cumpere active specifice și implicarea unei investiții ar garanta un profit.

În ultimele luni am văzut cât de influențabile pot fi rețelele sociale în încurajarea oamenilor să cumpere sau să vândă anumite acțiuni.

A existat frenezia de tranzacționare Gamestop, în care stocurile unui comerciant cu amănuntul de jocuri video au crescut de la 19 USD la 347 USD în mai puțin de două săptămâni, conduse de Redditors și ajutate de tweets de la Elon Musk.

Twitter-ul lui Musk a contribuit, de asemenea, la creșterea prețului dogecoinului și la trimiterea prețului bitcoin atât în ​​sus, cât și în jos.

Un factor de influență social media, în cel mai bun caz, va construi o audiență prin sfaturi financiare solide. Dar pot, de asemenea, să-și construiască un public făcând afirmații senzaționale despre sfaturile lor, promițând profituri uriașe și chiar împingând produse neplăcute.

Alte consultanțe financiare sunt reglementate

Comisia australiană pentru valori mobiliare și investiții declară că plângerile cu privire la sfaturile financiare fără licență, inclusiv prin intermediul rețelelor sociale, au crescut din martie 2020 – începutul pandemiei COVID-19. Autoritatea de reglementare corporativă și-a exprimat îngrijorarea cu privire la astfel de sfaturi, deoarece consumatorii nu au nicio protecție legală.

În Australia (ca și în alte părți), există legi care reglementează comportamentul celor care conduc companii de consiliere financiară. Consilierii trebuie să fie autorizați. A te prezenta ca și consilier financiar fără licență poate duce la o amendă de până la 133.200 AUD și la o pedeapsă cu închisoarea de până la cinci ani.

Calificarea pentru o licență necesită parcurgerea cursurilor și promovarea examenelor, inclusiv de etică.

Pentru a deveni finfluencer, pe de altă parte, nu necesită nici o expertiză specifică. Cel mult creatorii de conținut sunt legați de reguli generale împotriva revendicărilor false și înșelătoare, a liniilor directoare ale platformei și a codurilor de practică de marketing care necesită divulgarea parteneriatelor plătite.

Ca tipul de la pub?

În ciuda acestui fapt, guvernul australian a semnalat că nu mai este nevoie să facă mai multe pentru a reglementa finfluencerii. Ministrul federal pentru servicii financiare și economia digitală, Jane Hume, le-a descris săptămâna trecută drept „o parte inevitabilă a unui ecosistem financiar”. Ea a explicat:

Influencerul TikTok care produce Nokia nu este atât de diferit de tipul de la pub care vrea să vă spună totul despre compania cu adevărat grozavă în care tocmai a investit – dar cu o voce mult mai puternică.

„Unele informații despre forumurile online ar fi proaste” a spus ea, dar “unele dintre ele vor fi bune și multe dintre ele vor implica mai bine generațiile tinere pe piețele de investiții și financiare. ”

Acestea sunt lucruri destul de simpliste pentru un ministru responsabil cu economia digitală.

În primul rând, tipul de la pub nu câștigă bani din discuția sa. Influencerii din rețelele sociale, da. Luați Youtube ca exemplu. Dacă pot atrage un public suficient de mare, creatorii de conținut pot câștiga bani prin reclame, linkuri afiliate, conținut sponsorizat și vânzarea de mărfuri de marcă. Pot profita potențial prin promovarea stocurilor pe care le dețin sau pot fi plătiți pentru a promova un produs.

Trei sfaturi pentru a evalua finfluencers

Acest lucru nu înseamnă că toți finfluencers sunt suspecți. Sfaturile lor, cum ar fi sfaturile Queenie Tan privind economisirea banilor, pot fi foarte sensibile. Nu ar fi populare dacă nu ar exista o cerere de informații financiare accesibile, care însăși nu costă o avere.

Iată deci trei sfaturi gratuite, dacă vă place #fintok, pentru a evalua credibilitatea unui influencer și sfaturile acestora.

În primul rând, nu presupuneți că un număr mare de adepți face pe cineva care merită să fie urmărit. Popularitatea nu este egală cu credibilitatea. Uită-te la experiența și calificările lor educaționale. Nu aveți nevoie de o diplomă pentru a vă îmbogăți, dar ar trebui să existe un fel de dovezi pentru a susține că este cineva care merită ascultat.

În al doilea rând, de ce îți împărtășesc secretele gratuit? Filosofului chinez Lao Tzu i se atribuie faptul că a spus: „Cei care știu nu spun”. Acest lucru este la fel de adevărat acum ca în secolul al VI-lea. Dacă un influencer are într-adevăr o anumită strategie pentru a învinge piața, de ce le spune pe rețelele sociale tuturor despre asta? Oricine promovează un anumit stoc sau produs sau strategie ar trebui tratat cu suspiciune.

În al treilea rând, fii atent la oricine promovează un sistem de îmbogățire rapidă. Da, este posibil să se obțină profituri uriașe la o investiție inițială. Dar astfel de câștiguri excepționale sunt mai degrabă excepția decât regula.

Orice influencer care vă spune să imitați secretele succesului, probabil că nu vă spune adevărul complet decât dacă vă sfătuiește și să vă încercați norocul ca finfluencer.

Investițiile în criptoactive nu sunt reglementate în unele țări ale UE. Fără protecție a consumatorului. Capitalul dumneavoastră este în pericol. 78% dintre conturile investitorilor persoane fizice pierd bani atunci când tranzacționează cu criptoactive prin intermediul acestui furnizor. Îți recomandăm să te asiguri că înțelegi cum funcționează criptoactive și că îți poți asuma riscul ridicat de a pierde bani.