FOMO este în aer, înșelătoriile vor apărea, avertizează Antonopolous

FOMO este în aer, înșelătoriile vor apărea, avertizează Antonopolous

Inselatoriile vor apărea. Fiți Atenți” avertizează faimosul educator Bitcoin, tehnologist și antreprenor în serie, Andreas M. Antonopoulos. Avertizarea este direcționată în special către aceia care acum întră în lumea cripto deoarece sunt cea mai ușoară pradă a răufăcătorilor.

Cu FOMO (fear of missing out) fiind „în aer” așa cum a spus el, mulți oameni sunt atrași de spațiul cripto și se alătură fără a avea cunoștințele necesare pentru a evita ceea ce sunt înșelătorii evidente pentru veteranii cripto. Pentru a oferi această cunoaștere, Antonopoulos evidențiază următoarele 3 puncte pe Twitter:

  • Promisiunile de profit sunt 100% ponzi
  • Cererile de a „recruta” sunt 100% scheme piramidale
  • ICO/IEO sunt 99% investește-și-lasă

Motivul din spatele acestui subiect pare să fie influxul de 10-15 emailuri cu  ICO, IEO, marketing, sponsorizări sau sfaturi, care oferă 25.000$ sau 250.000$ pentru lucruri ca susțineri, descrieri sau tweets. Deși „eu spun nu, mulți spun da”. Antonopoulos de asemenea notează creșterea influencerilor în spațiul cripto și avertizează că deși este un lucru comun în multe alte industrii, mulți influenceri sunt de multe ori plătiți pentru susținere și nu întotdeauna își împărtășesc părerile oneste și personale indiferent de ceea ce sunt plătiți să promoveze.

Încercările de înșelătorie au început din nou în urmă cu o lună, a spus Antonopoulos, ultima dată fiind în August-Decembrie 2017.”Scăderea de preț în cripto i-a făcut să plece și acum sunt înapoi. Este probabil că toți aceia care doresc să câștige bani din înșelătorii să folosească actualul FOMO- și este un mega FOMO, ar spune unii, cu trei elemente majore:

  • Lumea cripto a văzut anunțul despre Libra coin și Colibra wallet al facebook, în timp ce unii jucători din industrie devin mai investiți în jocul Libra, mai ales prin Asociația fondatorilor Libra. Au fost numeroase previziuni în legătură cu impactul masiv pe care acest lucru ar putea să îl aibă asupra lumii cripto în general, atât pe termen scurt cât și pe termen lung, schimbând peisajul prin creșterea adoptării și informării.
  • Asta nu e tot, pe măsură ce Bitcoin aduce o mulțime de predicții pe cont propriu. Atingând pragul de 9000 de USD în acest an, sunt mulți experți care prezic că prețul sau va urcă până la 25.000$ 40.000$ și mai sus. Tyler Winklevoss, CEO-ul exchange-ului Gemini, a publicat un tweet ieri în care menționa că dacă Bitcoin atinge 10.000$, va atinge și 15.000$ și că „a două oară când va trece de 10.000$ va părea real multor oameni”. Pe măsură ce Bitcoin crește, și celelalte monede vor crește de asemenea.
  • Companiile majore care tradițional existau înafara lumii cripto, acum întră în această lume.

Ca răspuns la sfaturile lui Antonopoulos, Ty Daniel Smith, fondatorul Coinbound, o agenție de marketing cripto, spune că marketingul influencerilor este valid și că organizațiile strategice îl iau în serios, atât în cripto cât și înafara acestuia. „Folosirea influencerilor într-un plan de marketing nu este o indicație a unui conținut răuvoitor. Cu acestea fiind spuse, sinceritatea este foarte importantă” spune Smith.

Conform raporturilor, este estimat că inselatoriile cripto au furat de la comunitatea globală cripto 1.7 miliarde de dolari doar în 2018. Cu toate acestea, deși acestea se califică drept vești proaste, unii jucători din industrie spun că această pierdere ar trebui să fie recunoscută ca un element care oferă industriei posiblitatea de a crește. Probabil, cel mai mare motiv este că așa cum a arătat istoria scurtă a cripto, inselatoriile și furturile au fost elemente importante în construirea reglementărilor pentru criptomonede.